I takt med at antallet af betalingsløsninger er steget, er det blevet mere komplekst for butiksejere at drive forretning. Kortbetalinger samt betalinger med eksempelvis MobilePay, ApplePay og naturligvis kontanter, er udover eventuelle onlinebetalinger nogle af de betalingsmetoder, man som butiksejer skal forholde sig til.
Den kompleksitet gør LOOMIS–PAY® nu op med, ved at reducere antallet af betalingsaftaler og leverandører. Især blandt små og mellemstore virksomheder er de mange betalingsløsninger mere til besvær end til gavn, fortæller Jens Bernsteen Høyer, der er Head of LOOMIS–PAY® Danmark.
»Når vi snakker med de små pizzeriaer, blomsterhandlere og bagerier, har de sjældent et overblik over virksomhedens samlede udgifter til betalingsløsninger. Mange oplever dem faktisk som et nødvendigt onde.«
Jens Bernsteen Høyer, Head of LOOMIS–PAY® Danmark.
Eksempelvis kommer MobilePay, Dankort og andre betalingstjenester hver især med specifikke aftaler. Betalinger med kort og kontanter kræver kasseapparater og kortterminaler med tilhørende indløseraftaler og leveringer af byttepenge. Og for mange af landets restauranter har udbringsningsaftalerne med eksempelvis Wolt og Just Eat budt på endnu et lag af kompleksitet for visse erhvervsdrivende.
LOOMIS–PAY® gør op med kompleksiteten ved at drive forretning for små og mellemstore virksomheder ved at reducere antallet af betalingsløsninger. Foto: LOOMIS–PAY®.
”Når vi snakker med de små pizzeriaer, blomsterhandlere og bagerier, har de sjældent et overblik over virksomhedens samlede udgifter til betalingsløsninger. Mange oplever dem faktisk som et nødvendigt onde. De tager selvfølgelig imod betalinger, men kun få erhvervsdrivende ser betalingsløsningerne som værende værdiskabende for deres forretning”, fortæller Jens Bernsteen Høyer.
Men LOOMIS–PAY® kan faktisk have en reel indflydelse på den omsætning, de små og mellemstore virksomheder skaber. Særligt virksomheder med en årlig omsætning på op til fem millioner kroner og enkelte eller få lokationer kan få meget gavn af den smarte alt-i-en løsning.
Omsætningen steg med 100.000 DKK
Inden corona-nedlukningen udskiftede Copenhagen Downtown Hostel sine to kasseapparater ud med fem håndholdte LOOMIS–PAY® betalingsterminaler, der på trods af deres lille størrelse indeholder endnu flere funktioner end de stationære kasseapparater.
Copenhagen Downtown Hostel har oplevet en øget omsætning på 100.000 kr. efter at have forsimplet købsoplevelsen for gæsterne i baren med LOOMIS–PAY®'s håndholdte betalingsterminaler. Foto: LOOMIS–PAY®.
Nu kunne tjenere og bartendere være mobile og fleksible i forhold til barens mange gæster. Konkret betød det, at bestillingstrængslen i den langstrakte bar blev kraftigt reduceret – gæsterne skulle hverken råbe om kamp for at afgive en bestilling eller møve sig igennem mængden af feststemte mennesker for at betale. De kunne nu bestille og betale direkte i baren eller ved bordene og dermed slippe for menneskemængden og besværet i den fyldte bar.
De mange gæster oplevede mindre besvær og fik en bedre købsoplevelse – efter at være blevet mobile og fleksible med de håndholdte betalingsterminaler, kunne Copenhagen Downtown Hostel aflæse en forøget omsætning på 100.000 kroner mere om måneden, udtaler direktør og medejer Jesper Hansen.
Bidrager til et enklere betalingsmarked
De håndholdte terminaler fra LOOMIS–PAY® indeholder – i modsætning til andre terminaler – selve POS (Point Of Sale) softwaren. Dermed kan tjeneren afgive bestillinger til køkkenet og samtidig holde øje med varebeholdning, lageropfyldning og se omsætningen i realtid.
De håndholdte terminaler indeholder selve POS-softwaren. På trods af deres lille størrelse indeholder de endnu flere funktioner end de stationære kasseapparater. Foto: LOOMIS–PAY®.
Med ny teknologi er betalingsløsningen en simpel, men vigtig medspiller for den forretningsdrivende i stedet for et nødvendigt onde. Og fordi terminalerne registrerer alle bestillinger og betalinger i skyen, leveres de med et 4G SIM-kort som standard, hvilket gør at du aldrig er låst til den enkelte lokation, da du kan bruge terminalerne lige præcis der, hvor kunderne opholder sig og ønsker at afgive deres bestilling og betaling.
Det var først i oktober sidste år, at LOOMIS–PAY® officielt blev lanceret i Danmark, men i dag er der allerede +1.500 erhvervsdrivende, som har indgået et samarbejde. Aftalerne omfatter bl.a. gennemsigtige vilkår, hvor man – alt efter pakke – betaler et fast beløb pr. måned samt et transaktionsgebyr.